10th English Study Material 5 Mark Paragraph Questions Poem Unit 3


SSLC STUDENTS FOR CENTUM

SSLC ENGLISH I & II - PAPER- IMPORTANT FIVE MARKS PARAGRAPH

(PROSE, POEM & DRAMA)

UNIT-3

Narrate the story The Face of Judas Iscariot in your owwords: AUTHOR INTRODUCTION:
Bonnie Chamberlain is aold priest. He is the author of the story The facof Judas Iscariot
Synopsis:
© Introduction

© The Artists assignment © Incomplete painting

© The boy with radiance of innocenc© The unfinished Masterpiece
© Conclusio
n INTRODUCTION:
This is a story appeared in the Saturday reviewyears agoIt is a story whicconveys a great message.
God gifts his Divine qualities to all children alike” THE ARTISTS ASSIGNMENT
Centuries agoaartist was engaged to paint a mural for the cathedral iSicilian town. The subject was the life of Jesus.
The subject was the life of Jesus INCOMPLETE PAINTING:
The painting was finished except the two important model figures© The child Jesus
© Judas Iscariot

He searched far and wide for models for those two figures. THE BOY WITH RADIANCE OF INNOCENCE:
One day the artist met a twelve year old boy. He used him for drawing the picture of child Jesus.
The boy face stirred the painters heart” THE UNFINISHED MASTERPIECE:
He searched for another model for years. He met him in a inn. He was poor. He gave him food and shelterHe used him for drawing the picture of Judas.
It was the perfect model” CONCLUSION:
As the work went on a charge came over the model. The painter wanted tknow what the reasowas. The model told him that he was his model for the chilJesus.


“SWEPT AWAY -UNIT-4

SSLC ENGLISH SECOND PAPER- IMPORTANT FIVE MARKS PARAGRAPH

NARRATE THE STORY SWEPT AWAY IN YOUR OWN WORDS.


AUTHOR INTRODUCTION:

Susannah Hickling is a London based freelance *Writer & *Edito© SYNOPSIS
© Introduction

© Celine caught in a Drai© Swept Away
© Conclusion. INTRODUCTION
The passage is a real life incident of a womawho is sucked into a storwater drain but has a miraculouescape.


CELINE CAUGHT IN A DRAIN:

Celine fell in to the water when she stepped over a low hedge. Her husband tried to save herBut he could not save herShe waswept along underwaterShe was helpless.
She swallowed mouthfuls of the dirty water. She could not breathe. “She thought that she wagoing to die
SWEPT AWAY:

She saw a plastic pipeShe managed to grasp it though it waslippery with great effortshe pulled her body out of the waterShe could not holothe plastic pipe for any longerShe was suffering for five hours.
At last she was saved” CONCLUSION:

This incident showthat the same water that gives life can become life threatening. Man has to use his keeawareness to tackle water to hiadvantage.



Hi students,
Do you want to Download this study material in PDF Format - Click Here